Свято
Мета. Підвищувати рівень
математичного розвитку, розширяти світогляд дітей, розвивати інтерес до занять
математикою, поглибити уявлення про використання відомостей із математики на
практиці, виховувати наполегливість, волю в досягненні мети.
ХІД СВЯТА
Ведучий. Увага! Увага!
Увага! Запрошуємо всіх учнів на цікаве
свято математики! Не забудьте захопити з собою швидкість, кмітливість,
винахідливість!
Учень 1.
У нас сьогодні
свято
Гостей зібралося
багато
Тож зустрічаймо їх
у нас
Що завітали в
добрий час!
Учень 2.
Добрий день,
шановні гості!
Раді вас вітати!
Всім бажаємо натхнення,
Й усмішок повну
залу!
Хлопчик.
Доброго дня, діти. Ну що за життя в мене?
Хлопці на майданчику у футбол грають, а мені додому треба – математику вчити.
Задачу розв’язати, таблицю множення повторити. І хто її придумав, цю
математику?
(На сцену виходить
Цариця-Математика).
Цариця-Математика.
Добрий день, друзі.
Математика! Це слово виникло в Древній Греції приблизно V ст. до н.е. Воно
означає «навчання – знання, отримані через роздуми». Отже, математика – одна з
найстаріших наук. (до хлопчика) А як ти вважаєш, можна прожити без математики?
Хлопчик.
Так, звичайно. На світі є багато професій, де
зовсім не потрібна ця наука. Ось я, наприклад, мрію стати футболістом. Навіщо
мені математика?
Цариця-Математика.
А ви, діти, як
думаєте?
(Входить учень. У
руках у нього багато книг).
Учень.
Наук у світі є
багато.
Їх навіть важко
полічити.
Та нам їх треба
добре знати,
Щоб Всесвітом
оволодіти.
До різних ми наук
охочі,
Нехай ведуть нас до
вершин.
Та зараз я сказати
хочу:
«Нам математиці
уклін!»
Хлопчик.
А мені математика –
мука!
В ній немає живої
краси.
Це важка, нецікава
наука.
В ній лиш знаки та
чисел ліси.
Учень.
Зрозумій, ти не правий, мій друже,
Не по тому шляху ти
пішов.
Ти з задачами,
певно, не дружиш,
То й поезії в них
не знайшов.
Нестандартні й
цікаві задачі
Я б розв’язував
ночі та дні.
Хлопчик.
А мене лиш чекають
невдачі,
Не щастить в цій
науці мені.
Цариця-Математика.
Треба, друже,
трудитись сумлінно,
І тоді ти уникнеш невдач,
І розв’яжеш на
добре й відмінно
Сотні різних
цікавих задач.
Проникаючи в зоряні
далі,
В таємниці земної
кори,
Математика всіх
заклинає:
«Ти міркуй,
фантазуй і твори!»
Вірш
Дивлюся на
підручник і ледь не ридаю
Чому розв'язання
задачі не знаю?
Чому мені, Боже,
таланту не дав?
Я б школу закінчив
і генієм став.
Коли б мені розуму,
вміння і хисту
Медаль золоту я б
отримав із блиском,
Отримав престижну в
Європі освіту:
Свою корпорацію
зміг би створити.
Але математика
любить упертих
Тих, чию волю
роками не стерти,
Тому не зважаю на
біль поразок:
І школу нашу збудували не зразу!
Обіцяю, вірю, бачу,
У душі собі
клянусь,
Що негайно, від сьогодні
Математикою займусь!
Цариця-Математика.
Добрий день, мої хороші,
З багатьма уже знайома,
Вас я бачу біля дошки
І з підручником удома.
Той хороший математик,
Хто розв’язує багато,
Я кмітливих поважаю,
Їм в житті допомагаю.
І по тому, як зустріли,
Бачу, любите мене.
Отже, наша з вами зустріч
Дарма, діти, не мине.
Чула я там, за дверима,
Як ви гарно говорили
Про мої зв’язки без меж –
Я в піснях присутня теж!
Нумо, музиканти, грайте
Та про мене заспівайте!
Частівки про математику
Дуже клопітно Наталці
До восьми додати п’ять.
На руках так мало пальців,
Треба чоботи скидать.
Ти чому, - питають Васю, -
Приклади не розв’язав?
Калькулятор поламався…-
Тихо Вася проказав.
Гриць не знав, котра година
На годиннику у нас.
Визначати час не вміє,
І тому спізнився в клас.
Розв’язав Андрій задачу,
Тільки мінус не побачив.
От і вийшло, що лимон,
Важить майже вісім тонн.
Каже вчитель: «Поділи,
Галю, шістдесят на три».
Півуроку працювала,
Ледве відповідь дістала.
Хай картоплі є десяток, -
Вчитель мову ще веде, -
Поділи на трьох дівчаток.
Скільки кожній припаде?
Галя каже: «зайвий клопіт.
І на що мені це знать?
Я зварю їм ту картоплю,
Потовчу і хай їдять».
Розв’язав задачу Петрик.
Вийшла відповідь така:
Швидкість велосипедиста
Більша, ніж у літака.
Ми частівки проспівали,
Дуже ми старалися.
Рахувати, діти, вчіться
Щоб не помилялися.
Математика. Молодці, гарно
співали!
Зараз я покажу вам математичний фокус.
Я примушу вас отримати потрібне мені число.
Тільки будьте уважні:
Задумайте число,
додайте до нього 2,
результат помножте
на 2,
до одержаного
числа додайте 3,
потім відніміть задумане число,
до результату
додайте 5,
від отриманого результату відніміть задумане число.
У кожного з вас повинно бути число 12.
Математика. А зараз мої помічники покажуть вам математичну
казку, яка називається «Трикутник і квадрат»
( Виходять три учні. Один з них – Професор, на
голові шапочка магістра. Другий – Трикутник, на грудях – великий трикутник, на
голові – шапочка, третій учень – Квадрат, на грудях – квадрат, на голові –
квадратна шапочка.)
Професор.
Жили собі два
брати:
Трикутник з
Квадратом.
Старший –
квадратний.
Добродушний,
приязний.
Молодший –
трикутний,
Став розпитувать
квадрат…
КВ. А чому ти злишся, брате?
Тр. – Дивись,
Ти повніший проти
мене,
І кутів у мене три,
А у тебе їх чотири!
КВ. Брат! Я ж старший, я –
Квадрат!
КВ. Невідомо, хто важливіший.
Професор.
Настала ніч, й до
брата
Натикаючись на
стіл,
Молодший лізе
злодійкувато
Зрізать старшому
кути.
( другий учень підходить до сплячого Квадрата
з ножицями і зрізає у паперового Квадрата
всі чотири кути.)
Тр.
Приємних я тобі
бажаю снів!
Спати укладався ти квадратом-
А проснешся без
кутів.
Професор.
Але вранці молодший
брат
Страшній помсті був
не рад!
Подивись – нема
Квадрата!
Онімів, стояв без
слів.
От помстивсь! Тепер
у брата
Вісім новісіньких
кутів!
Професор . Як бачите, злий вчинок Трикутника обернувся
проти нього самого! Діти, яка утворилась геометрична фігура після того, як у
Квадрата зрізали всі кути?
Циганка. Ось, нарешті, я до вас добралась. Ой, скільки
гостей тут зібралося! А давайте я вам поворожу. Пропоную кожному з вас вибрати
геометричну фігуру, яка найбільше сподобалася вам.( трикутник, квадрат, круг)
Нумо, підніміть руки, хто вибрав трикутник.
Ви
цілеспрямовано йдете до своєї цілі й подолаєте будь-які перешкоди.
Ви маєте багату фантазію, ви
цілеспрямовано йдете до своєї мети й подолаєте будь-які перешкоди. Мільйони
фантастичних ідей вирують у вашій голові.
А хто вибрав квадрат. На першому місці –
розум, який контролює всі емоції, дуже послідовні в своїх вчинках люди. Як
ніхто інший знаходять шлях до свого щастя .
А хто вибрав круг. Ці люди перебувають у постійному пошуку. Для них
важливі тільки емоції, що їх оточують. Доброзичливі, та на лихо для інших
знаків дуже легко розпізнають брехню й нещирість у взаєминах.
Математика Пограємося?!
Конкур підказка
Я називаю три підказки, за якими слід відгадати, про що
йдеться.
Помилки
1. За це знижують оцінки.
2. Відмінники їх роблять рідко.
3. На них вчаться.
Площа
1. Зазвичай знаходиться в центрі міста.
2. Вимірюється у квадратних одиницях.
3. У прямокутника – це добуток довжини на ширину.
Множення
1. З багатством це також може статися.
2. Арифметична дія.
3. Є така таблиця.
Кут
1. У класі їх чотири.
2. Вимірюється транспортиром.
3. Туди ставлять малюків.
Логіка
1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.
2. Коли одне випливає з іншого.
3. Буває математична, а буває жіноча.
Циліндр
1. Їх кілька у двигуні машини.
2. Є також такий капелюх.
3. Схожий на каструлю.
Іспит
1. Ним закінчується навчання.
2. Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.
3. Буває вступний, а буває випускний.
Формули
1. Запам’ятати їх неможливо.
2. За ними обчислюють.
3. Їх повно у довіднику.
Пропонуємо вашій увазі кілька таких смішинок.
1. На уроці математики:
Твоя мама пекла сьогодні
пироги?
Пекла.
Ти з’їв один пиріг, і мама
дала тобі ще один. Скільки ти з’їв пирогів?
Два.
Добре. З’їв ти ці два
пироги, а мама дала тобі ще два.
Оце вже ні, стільки я не
з’їм!
2. Приїхала бабуся в гості до
онуків.
Ну , Васильку, скажи,
скільки тобі років, і одержиш за кожен рік по цукерці.
Давайте, бабуню, я краще
скажу, скільки років вам!
3. На уроці математики вчитель
запитав Петрика:
Скажи, як розділити сім груш між вісьмома
товаришами?
Найкраще зварити узвар, -
відповів Петрик.
4. Скаржиться син батькові:
Тату, щось наш учитель
плутає.
Чому ти так думаєш?
Учора сказав, що 2 і 2 разом
дає 4, а сьогодні,
що 3 та 1 –
також 4.
5. Зустрілися два хлопчики – Петрик
і Миколка. Петрик і питає Миколку:
Скільки тобі років?
Три, а тобі?
Не знаю...
А ти Сірка баби Ганни
боїшся?
Боюся...
Тоді два з половиною.
6. Маленький Петрик звертається до
мами:
Дай мені 10 гривень для того
дяді, що кричить на вулиці.
А про що він кричить?
Велика порція морозива – 10
гривень!
Вірші про математику
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику
збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і комп’ютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та
за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
Після
школи, друже, стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То,
колего, тут затям
Коли десь
помилишся -
Хтось
поплатиться життям.
Не
кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити
настав.
Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а
учись
Бо чого навчишся в
школі,
Знадобиться ще
колись!
Математика.
Я задоволена всiма,
Хто в гостi
завiтав,
Хто всi свої сили,
Умiння й знання
Умiло показав
Той нагороди
вартий,
Подяк, усiх чеснот.
Тож часу ми не
гаймо
І переможців
привiтаймо.
Немає коментарів:
Дописати коментар