понеділок, 10 червня 2019 р.

Заняття з майбутніми першокласниками

А нам в школі сподобалося!









Тема. Ознайомлення з шкільним приладдям. Вправи на розвиток уваги.
Мета. Знайомство, формування комунікатив­них здібностей, пропедевтика розвит­ку проблемного мислення; ознайомлення з шкільним приладдям, основними правилами поведінки на уроці.
Обладнання. Дзвіночок; навчальне приладдя (пенал, ручка, олівець, лінійка, гумка, книжка); знаки «Я», «Хор»; таблиця «Як сидіти за партою».

І. Організаційний момент.
Ось і школа, ось і клас,
Він давно чекає вас.
А покличе на урок
Чарівний, шкільний …. (дзвінок).

ІI.  Комунікативна гра "Знайомство".
—  Добрий день, діти! Сьогодні ми з вами зустрілися вперше, але, сподіваюся, що дружитимемо. Для цього маємо познайомитися. Мене звати Олена Миколаївна. Ви, будь ласка, також скажіть, як вас називати ла­гідно. (Діти разом почали називати свої імена. Створив­ся галас.)
              Якщо всі говорять разом  -  нічого не чути, відповіді незрозумілі, то­му учні в школі користуються правилом піднятої руки. (Знайомство із знаком «Я»).
              Спробуйте тепер відповідати на питання як учні, піднімаючи руку.
              А ще на уроках ми користуємося знаком «Хор». Коли вчитель показує цей знак учні можуть відповідати всі разом. Відгадайте загадку продовжуючи речення всі разом:
                              Дає здоровя …спорт,
                              Вагу солодкий …. торт,
                              Мед працьовиті… бджоли,
                              Знання глибокі… школа.
ІІІ. Ознайомлення з правилами.
1.     Правила поведінки на уроці.
   Чи спостерігали ви за тим, як злагоджено рухаються нашими вулицями водії і пішоходи. Чому вони не заважають один одному?
   Отож , діти, і ми подорожуючи в Країну Знань, повинні дотримуватися певних правил. Ці правила будуть допомагати вам успішно навчатись.
Спитає вчитель — треба встать,
Дозволить сiсти,— тихо сядь,
Сказати хочеш,— не шуми,
А тiльки руку піднiми.
- Вивчимо правила напам’ять.
2.     Як правильно сидіти за партою. (Робота з таблицею)

ІV. Фізкультхвилинка.

V. Ознайомлення з шкільним приладдям.
1.     Загадки мудрого портфеля.
- Успішно навчатися у школі нам допомагатимуть різні речі. Спробуйте відгадати «Загадки мудрого портфеля».(Діти відповідають  відповідно до знака, який показує вчитель)

Чистенькі віконця
Сміються до сонця.
Діточки довкола.
Наша люба … (школа)

Я беру в свою правицю
Із пенала помічницю.
Я писати тільки вчуся.
Зосереджуся, зберуся:
Крапка… Рисочка… Карлючка…
Гарно пишем, я і…(ручка)

Невеличка хатка.
В ній живуть малятка.
Ми їх, гостроносих,
У портфелях носим. (Олівці).

Її шанує кожен.
Вона повідать може
Про все на білім світі
Дорослому і дітям…
До знань веде доріжка,
Коли з тобою… (книжка)

Рівно риску проведи
І квадратик спробуй,
Та візьми спочатку ти
Цю пряму особу.
Натиск витримає стійко
Впевнена струнка… (лінійка)

Чи в лінійку, чи в клітинку
Чистим був та за хвилинку
Мерехтить від цифр і літер…
Здогадались, що це, діти?
Ручці він говорить: прошу!!!
Це шкільний учнівський… (зошит)
А портфель наш дуже радий, що розумні ви малята.
Вибрали ті поняття, що потрібні для навчання.
Скажемо йому: «До побачення!»
До зустрічі 1 вересня.

2.     Гра «Відшукай і обведи шкільні предмети».
VІ. Підсумок заняття.
1.     Гра на увагу  «Впіймай зайвий предмет».
-         Зараз я називатиму різні шкільні предмети. Але серед них траплятимуться зайві. Ви їх по винні впіймати оплесками.

2.     Вправа на закріплення знаків  «Я» та «Хор».
Є чарівник у школі в нас,
Ану впізнайте, хто він?
Озветься тиша йде у клас,
Озветься ще раз  - гомін.
Щоб не спізнитись на урок
 нам голос подає… (дзвінок).

Дуже я  потрібна всім –
І дорослим , і малим.
Всіх я розуму учу,
 а сама завжди мовчу. (Книжка).

Наче райдуга в коробці
Розмістились гарні хлопці.
Всі, неначе на підбір,
Тільки різний в них мундир.
Що за хлопчики оці?
Кольорові… (олівці)
-            Сьогодні, діти, ви познайомилися з першими правилами для учнів. Повторимо віршик, що вивчили. Сподіваюся, що ви їх запам’ятали і будете старанно виконувати.

Гра «Я …, а ти?»
Я працьовита, а ти? (…і я)
Я щаслива, а ти?
Я сумна, а ти?
Я сильна, а ти?
Я ледача, а ти?
Я охайна, а ти?
Я вперта, а ти?
Я жадібна, а ти?
Я сором’язлива, а ти?
Я смілива, а ти?
Я чесна, а ти?
Я радісна, а ти?
Я вірю у Діда Мороза,  а ти?
Я доброзичлива,  а ти?
Я спокійна,  а ти?
Я вертлява, а ти?

Гра «Я - не я»
А тепер продовжим грати –
Треба вам відповідати: «Я – не я!»
    Рано вранці хто піднявся?
    А хто сонечку посміхався?
    Не хотів хто одягатись?
    А зарядку хто робив?
    Свої рочки хто не мив?
    Добре з ранку готувався. Хто?
    А ще й досі не вмивався. Хто?
    Хто здоровим хоче стати?
    А знання хто хоче мати?
Бачу всім вам хочеться знання пізнати.
І майбутніми першокласниками скоріше стати.

Немає коментарів:

Дописати коментар