пʼятниця, 22 лютого 2019 р.

Тиждень математики "Математика - цариця наук"

Свято 
" Математика - цариця наук"



Мета. Підвищувати рівень математичного розвитку, розширяти світогляд дітей, розвивати інтерес до занять математикою, поглибити уявлення про використання відомостей із математики на практиці, виховувати наполегливість, волю в досягненні мети.
ХІД СВЯТА
Ведучий. Увага! Увага! Увага! Запрошуємо всіх учнів  на цікаве свято математики! Не забудьте захопити з собою швидкість, кмітливість, винахідливість!
Учень 1.
У нас сьогодні свято
Гостей зібралося багато
Тож зустрічаймо їх у нас
Що завітали в добрий час!
Учень 2.
Добрий день, шановні гості!
Раді вас вітати!
Всім бажаємо натхнення,
Й  усмішок  повну  залу!
Хлопчик.
 Доброго дня, діти. Ну що за життя в мене? Хлопці на майданчику у футбол грають, а мені додому треба – математику вчити. Задачу розв’язати, таблицю множення повторити. І хто її придумав, цю математику?

(На сцену виходить Цариця-Математика).
Цариця-Математика.
Добрий день, друзі. Математика! Це слово виникло в Древній Греції приблизно V ст. до н.е. Воно означає «навчання – знання, отримані через роздуми». Отже, математика – одна з найстаріших наук. (до хлопчика) А як ти вважаєш, можна прожити без математики?
Хлопчик.
 Так, звичайно. На світі є багато професій, де зовсім не потрібна ця наука. Ось я, наприклад, мрію стати футболістом. Навіщо мені математика?
Цариця-Математика.
А ви, діти, як думаєте?
(Входить учень. У руках у нього багато книг).
Учень.
Наук у світі є багато.
Їх навіть важко полічити.
Та нам їх треба добре знати,
Щоб Всесвітом оволодіти.
До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз я сказати хочу:
«Нам математиці уклін!»
Хлопчик.
А мені математика – мука!
В ній немає живої краси.
Це важка, нецікава наука.
В ній лиш знаки та чисел ліси.
Учень.
 Зрозумій, ти не правий, мій друже,
Не по тому шляху ти пішов.
Ти з задачами, певно, не дружиш,
То й поезії в них не знайшов.
Нестандартні й цікаві задачі
Я б розв’язував ночі та дні.
Хлопчик.
А мене лиш чекають невдачі,
Не щастить в цій науці мені.
Цариця-Математика.
Треба, друже, трудитись сумлінно,
І тоді ти уникнеш невдач,
І розв’яжеш на добре й відмінно
Сотні різних цікавих задач.
Проникаючи в зоряні далі,
В таємниці земної кори,
Математика всіх заклинає:
«Ти міркуй, фантазуй і твори!»
Вірш
Дивлюся на підручник і ледь не ридаю
Чому розв'язання задачі не знаю?
Чому мені, Боже, таланту не дав?
Я б школу закінчив і генієм став.
Коли б мені розуму, вміння і хисту
Медаль золоту я б отримав із блиском,
Отримав престижну в Європі освіту:
Свою корпорацію зміг би створити.
Але математика любить упертих
Тих, чию волю роками не стерти,
Тому не зважаю на біль поразок:
 І школу нашу збудували не зразу!
Обіцяю, вірю, бачу,
У душі собі клянусь,
Що негайно, від сьогодні
Математикою займусь!
Цариця-Математика.
Добрий день, мої хороші,
З багатьма уже знайома,
Вас я бачу біля дошки
І з підручником удома.
Той хороший математик,
Хто розв’язує багато,
Я кмітливих поважаю,
Їм в житті допомагаю.
І по тому, як зустріли,
Бачу, любите мене.
Отже, наша з вами зустріч
Дарма, діти, не мине.
Чула я там, за дверима,
Як ви гарно говорили
Про мої зв’язки без меж –
Я в піснях присутня теж!
Нумо, музиканти, грайте
Та про мене заспівайте!
Частівки про математику
Дуже клопітно Наталці
До восьми додати п’ять.
На руках так мало пальців,
Треба чоботи скидать.
Ти чому, - питають Васю, -
Приклади не розв’язав?
Калькулятор поламався…-
Тихо Вася проказав.

Гриць не знав, котра година
На годиннику у нас.
Визначати час не вміє,
І тому спізнився в клас.
Розв’язав Андрій задачу,
Тільки мінус не побачив.
От і вийшло, що лимон,
Важить майже вісім тонн.

Каже вчитель: «Поділи,
Галю, шістдесят на три».
Півуроку працювала,
Ледве відповідь дістала.
Хай картоплі є десяток, -
Вчитель мову ще веде, -
Поділи на трьох дівчаток.
Скільки кожній припаде?
Галя каже: «зайвий клопіт.
І на що мені це знать?
Я зварю їм ту картоплю,
Потовчу і хай їдять».
Розв’язав задачу Петрик.
Вийшла відповідь така:
Швидкість велосипедиста
Більша, ніж у літака.
Ми частівки проспівали,
Дуже ми старалися.
Рахувати, діти, вчіться
Щоб не помилялися.
                         
Математика. Молодці, гарно співали!
Зараз я покажу вам математичний фокус.

Я примушу вас отримати потрібне  мені число.
Тільки будьте уважні:
        Задумайте число,
додайте до нього 2,
 результат помножте на 2,
 до одержаного числа додайте 3,
потім відніміть задумане число,
 до результату додайте 5,
від отриманого результату відніміть задумане число.
У кожного з вас повинно бути число 12.
 
Математика.  А зараз мої помічники покажуть вам математичну казку, яка називається «Трикутник і квадрат»
( Виходять три учні. Один з них – Професор, на голові шапочка магістра. Другий – Трикутник, на грудях – великий трикутник, на голові – шапочка, третій учень – Квадрат, на грудях – квадрат, на голові – квадратна шапочка.)

Професор.
Жили собі два брати:
Трикутник з Квадратом.
Старший – квадратний.
Добродушний, приязний.
Молодший – трикутний,
Став розпитувать квадрат…

КВ. А чому ти злишся, брате?

Тр. – Дивись,
Ти повніший проти мене,
І кутів у мене три,
А у тебе їх чотири!

КВ. Брат! Я ж старший, я – Квадрат!
КВ. Невідомо, хто важливіший.

Професор.
Настала ніч, й до брата
Натикаючись на стіл,
Молодший лізе злодійкувато
Зрізать старшому кути.
( другий учень підходить до сплячого Квадрата з ножицями і зрізає у паперового Квадрата всі чотири кути.)

Тр.
Приємних я тобі бажаю снів!
Спати  укладався ти квадратом-
А проснешся без кутів.
Професор.
Але вранці молодший брат
Страшній помсті був не рад!
Подивись – нема Квадрата!
Онімів, стояв без слів.
От помстивсь! Тепер у брата
Вісім новісіньких кутів!
Професор .  Як бачите, злий вчинок Трикутника обернувся проти нього самого! Діти, яка утворилась геометрична фігура після того, як у Квадрата зрізали всі кути?

Циганка.  Ось, нарешті, я до вас добралась. Ой, скільки гостей тут зібралося! А давайте я вам поворожу. Пропоную кожному з вас вибрати геометричну фігуру, яка найбільше сподобалася вам.( трикутник, квадрат, круг)
 Нумо, підніміть руки, хто вибрав трикутник.
     Ви цілеспрямовано йдете до своєї цілі й подолаєте будь-які перешкоди.
Ви маєте багату фантазію,   ви цілеспрямовано йдете до своєї мети й подолаєте будь-які перешкоди. Мільйони фантастичних ідей вирують у вашій голові.
   А хто вибрав квадрат. На першому місці – розум, який контролює всі емоції, дуже послідовні в своїх вчинках люди. Як ніхто інший знаходять шлях до свого щастя .
   А хто вибрав круг. Ці люди  перебувають у постійному пошуку. Для них важливі тільки емоції, що їх оточують. Доброзичливі, та на лихо для інших знаків дуже легко розпізнають брехню й нещирість у взаєминах.

Математика  Пограємося?! Конкур підказка
         Я називаю  три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться.
Помилки
1.     За це знижують оцінки.
2.     Відмінники їх роблять рідко.
3.     На них вчаться.
Площа
1.     Зазвичай знаходиться в центрі міста.
2.     Вимірюється у квадратних одиницях.
3.     У прямокутника – це добуток довжини на ширину.
     Множення
1.     З багатством це також може статися.
2.     Арифметична дія.
3.     Є така таблиця.
         Кут
1.     У класі їх чотири.
2.     Вимірюється транспортиром.
3.     Туди ставлять малюків.
     Логіка
1.     Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.
2.     Коли одне випливає з іншого.
3.     Буває математична, а буває жіноча.
      Циліндр
1.     Їх кілька у двигуні машини.
2.     Є також такий капелюх.
3.     Схожий на каструлю.
     Іспит
1.     Ним закінчується навчання.
2.     Якби його не було, ніхто б нічого не вчив.
3.     Буває вступний, а буває випускний.
     Формули
1.     Запамятати їх неможливо.
2.     За ними обчислюють.
3.     Їх повно у довіднику.

Пропонуємо вашій увазі кілька таких смішинок.
1.     На уроці математики:
         Твоя мама пекла сьогодні пироги?
         Пекла.
         Ти з’їв один пиріг, і мама дала тобі ще один. Скільки ти з’їв пирогів?
         Два.
         Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама дала тобі ще два.
         Оце вже ні, стільки я не з’їм!
2.     Приїхала бабуся в гості до онуків.
         Ну , Васильку, скажи, скільки тобі років, і одержиш за кожен рік по цукерці.
         Давайте, бабуню, я краще скажу, скільки років вам!
3.     На уроці математики вчитель запитав Петрика:
         Скажи, як розділити сім груш між вісьмома товаришами?
         Найкраще зварити узвар, - відповів Петрик.
4.         Скаржиться син батькові:
         Тату, щось наш учитель плутає.
         Чому ти так думаєш?
         Учора сказав, що 2 і 2 разом дає 4, а сьогодні,
       що 3 та 1  –  також 4.
5.         Зустрілися два хлопчики – Петрик і Миколка. Петрик і питає Миколку:
         Скільки тобі років?
         Три, а тобі?
         Не знаю...
         А ти Сірка баби Ганни боїшся?
         Боюся...
         Тоді два з половиною.
6.          Маленький Петрик звертається до мами:
         Дай мені 10 гривень для того дяді, що кричить на вулиці.
         А про що він кричить?
         Велика порція морозива – 10 гривень!

Вірші про математику
Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин,
Математику  збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Калькулятор і компютер,-
Хто сьогодні їх не зна?
Та  за  пояс їх запхнути
Може світла голова.
Якщо хочеш бізнесменом
 Після школи, друже,  стать,
 Аксіоми й теореми
Мусиш добре памятать.
Якщо лікарем ти станеш,
То,  колего,  тут  затям
Коли десь  помилишся -
Хтось  поплатиться життям.
 Не кажу  про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав,
Час це вивчити настав.
Не махай  на  все рукою,
Не лінуйся,  а учись
Бо чого навчишся  в школі,
Знадобиться ще  колись!

Математика.
Я задоволена всiма,
Хто в гостi завiтав,
Хто всi свої сили,
Умiння й знання
Умiло показав
Той нагороди вартий,
Подяк, усiх чеснот.
Тож часу ми не гаймо
І переможців привiтаймо.





Немає коментарів:

Дописати коментар